T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇORUM / MERKEZ - Şehit Öğretmen Fatih Tekin Mesleki Eğitim Merkezi

T.S.BEKTAŞ - TYP Personeli

UYACAĞINIZ KURALLAR

1-Mesai saatleriniz 09:30 -12.00 -13.00-18.00 olarak belirlenmiştir.

2-Belirtilen saatlerde mesai saatlerine riayet edilecektir,

2-Görevle ilgili günlük, haftalık, aylık ve yıllık rutin işleri ekte verilen çizelgeye göre vaktinde, idari ikaza gerek kalmadan yapılacaktır,

3-Müdür Yardımcıları ve nöbetçi öğretmenler tarafından verilen görevle ilgili işleri aksamaya mahal vermeden yapılacaktır,

4-Şüpheli ve tehlike arz edebilecek hususları, nöbetçi öğretmenlere ve idari personele bildirilecektir.

5-Gerekmedikçe; öğrencilerle muhatap olunmayacak, iş arkadaşlarıyla gereksiz şaka, söz, münakaşa vemünasebetlerden uzak durulacaktır.

6-Kutlama ve törenler için gerekli Atatürk posteri, bayrak ve flamaları ütülü ve hazır bulundurulacaktır,

7-Kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlik sonucu kurum zarara uğratılmışsa; zararı rayiç bedel üzerinden tanzim edilecektir.

8-Kurum ve kurumdaki personel hakkında; başkalarına, arkadaşlarına, basın ya da haber ajanslarına dedikodu niteliğinde bilgi, belge ya da demeç verilmeyecektir.

9-Kurumda, herhangi bir siyasi parti, kişi veya zümrenin yararını veya zararını, kişilerin dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, din ve mezhep gibi konularda konuşma ya da ayrım yapılmayacaktır.

10-Kurum içine veya dışında; Devletin, kurumun ve idarenin itibarını veya görev haysiyetini zedeleyici fiil ve davranışlarda bulunulmayacaktır.

11-Kuruma ait resmi belge, araç ve gereçler, izinsiz kurum dışına çıkarılmayacak ve hususi işlerde kullanılmayacaktır.

12-İdareden izinsiz kuruma özel arkadaş, eş, dost, ahbap çağrılmayacak ve ağırlanmayacak,

13-Nöbet günü, izinsiz (Misafir Bekleme Alanı) idareciden habersiz terk edilmeyecektir,

14-Yaptığı işe uygun (İSG-KKD) Kişisel Koruyucu Donanım araç gereçleri kullanılacaktır.

15-Kaza hali hariç; izin, rapor vb. planlı durumlarda bir gün önceden idareye bilgi verilecek ve raporlar aynı gün Okul Memuruna iletilecektir .

16-Nöbet günü talimat verildiğinde; idareye gelen misafirlere çay vs. servisi yapılacaktır.

17-Raporlu ya da izinli olan personele ait yerlerin temizlik işleri diğer destek personeliyle ortaklaşa yapılacaktır.

GÜNLÜK YAPILACAK İŞLER

1-Mesai (Giriş-Çıkış) çizelgesini imzalamak,

2-Sabah iş yerine geldiğinde günlük temizlik alanını kontrol etmek (Kapı, Pencere, Lamba, Musluk) varsa aksaklıkları nöbetçi idareciye bildirmek,

3-İSG tedbirlerini alarak; (Ek-1´deki 2024-2025 Öğretim Yılı ŞÖFT MESEM Destek Personeli Günlük Çalışma Planı)´nda belirlenen görev alanlarınızı, sınıf ve odalarda asılı bulunan (Okulum Temiz) Temizlik ve Dezenfeksiyon Talimatına göre; sorumlu olduğu koridor, oda, lavabo ve tuvaletlerdeki ayna, sıra, sıra altları, dolap, pano ve çerçeveleri, talimatlara uygun olarak dezenfektanlı bezle silmek, (NOT: Akıllı tahtalar idare tarafından verilen özel bez ve spreyle temizlenecektir).

4-Temizlenecek yere göre temizlik araç-gereçleri (oda, büro, koridor ve tuvaletler için ayrı ayrı bez ve paspaslar) kullanmak,

5-Öğretmen masa ve sandalyelerini yarı ıslak bezle, silmek,

6-Görevli olduğu kattaki öğrenci lavabo ve tuvaletlerini koku yapmaması için her teneffüs sonrası sabunlu suyla yıkamak,

7-Görev alanlarındaki çöp kutularında biriken çöpleri ATIK talimatına göre ayrıştırmak ve depolamak, varsa kirlenen çöp kovalarını sabunlu suyla yıkamak ve çöp kovalarına poşet geçirmek.

8-Her gün sorumlu olduğu merdiven ve koridorlara (saat 10.05´da ve 15.00´te ) 2 kez ıslak paspas yapmak,

9-Her gün sorumlu olduğu sınıflardaki sıra aralarına ve tahta önlerine öğleden önce ve öğleden sonra (teneffüslerde) 1´er kez ıslak paspas yapmak,

10-Temizlik sonrası, kapı ve pencereleri açarak havalandırmak,

11-Derslik, WC ve koridorlarda asılı bulunan Temizlik ve Dezenfeksiyon Talimatına göre temizlik işlerini yapmak, ve memur odasındaki temizlik çizelgelerini imzalamak,

12-Açıkta unutulan araç gereci, personel ve öğrenci eşyalarını güvenli alanlara almak,

13-Mesai sonrası; elektrik, musluk, kapı ve pencereleri kapatmak.

14-Mesai sonrası (Çıkış) çizelgesini imzalamak,

HAFTALIK YAPILACAK İŞLER

1-İSG tedbirlerini alarak; Temizlik ve Dezenfeksiyon Talimatına göre; sorumlu olduğu koridor, oda, lavabo ve tuvaletlerdeki ayna, sıra, dolap, pano ve çerçeveleri talimatlara uygun olarak dezenfektanlı bezle silmek

2-Sorumlu olduğu koridor, oda ve bölümlerdeki camları silmek.

3-Sorumlu olduğu koridor, merdiven ve yangı kaçış merdivenlerini temizlik; varsa araç gereç ve eşyalardan arındırmak,

4-Sorumlu olduğu alan ve bölümlere ait oda ve bölüm kapı kollarını dezenfektanlı bezle silmek.

5-Sorumlu olduğu alan ve bölümlere ait oda, tuvalet lambalarını, tırabzan ve korkuluk demirlerini kontrol etmek ve dezenfektanlı bezle silmek.

6-Teslim edilen araç-gereçleri ve temizlik maddelerini tasarruflu kullanmak ve göreve, işe hazır bulundurmak.

7-Sorumlu olduğu oda ve koridor tavanlarındaki örümcek ağlarını temizlemek,

8-Şef ve Öğretmenin bilgisi dahilinde Mutfak, Atölye ve inovasyon Merkezinin temizliğini yapmak (ORTAK).

9-İş elbisesini temiz ve ütülü kullanmak.

10-Bahçe dahil; okulun hiçbir bölüm ya da biriminde sigara içilmeyecektir.

AYLIK YAPILACAK İŞLER

1-Teslim edilen temizlik araç-gereçleri korumak ve amacına göre (büro, sınıf ve tuvaletler için ayrı ayrı bez ve paspaslar) kullanmak,

2-Temizlik araç gereçlerinin ihtiyaç tespitini yaparak idareye bildirmek,

YAZ VE YARIYIL TATİLİNDE YAPILACAK İŞLER

1-Sınıflardaki, koridorlardaki, tuvaletlerdeki çöp kovalarının boşaltılması,

2-Boşaltılan çöp kovalarının sabunlu suyla yıkanması, poşetlenmesi,

3-Sınıf ve koridorlardaki örümcek ağlarının alınması,

4-Sınıf ve koridor duvarlarındaki yazı ve lekelerin temizlenmesi,

5-Öğrenci Sıra gözleri ve Üzerlerinin ıslak bezle silinip kurulanması,

6-Pencerelerin (iç tarafının) usulüne uygun silinmesi,

7-Akıllı Tahtaların fişleri çekildikten sonra (hafif ıslak bezle) üst raflarında biriken tozların silinmesi,

8-Sınıf kapılarının sabunlu suyla silinmesi,

9-Duvar eteklikleri, süpürgelikler dahil sınıfların ve koridorların sahanlıklar dahil sabunlu suyla yıkanması,

10-İdari koridor ve odalarında benzer şekilde genel temizlik işlerinin yapılması,

11-Yangın merdivenlerindeki fazla sıra ve diğer eşyanın üstü kapalı alanlara taşınması, (ORTAK İŞ)

12-Bahçe süpürme, Bahçe işleri ve mıntıka temizliğinin yapılması, (ORTAK İŞ) Yaz tatilinde, dönüşümlü olarak her gün bir personel (08.00-12.00) (13.00-16.30) nöbetçi personel olarak okulu açıp kapatacak, diğer iki personel (09.00-12.00) (13.00-16.30) saatlerinde kurumda bulunacaklardır.

NOT:1) Sözlü ve yazılı talimata gerek kalmadan herkes sorumluluk alanlarıyla ilgili işleri takip edecek ve

zamanında yapacaktır. Temizlik işlerinin usulüne uygun olarak yapılması ve takibinden tüm idarecilerimiz yetkili ve sorumludur.

       2) İdare, lüzum gördüğü hallerde görev ve sorumluluklarınızda güncelleme yapabilir.

       İşbu görevlendirme yenisi tebliğ edilene kadar yürürlükte kalacaktır.

       Ek-1 2024-2025 Öğretim Yılı ŞÖFT MESEM Destek Personeli Günlük Çalışma Planı (1 Sayfa)

ADI-SOYADI

SORUMLU OLDUĞU KORİDOR

SORUMLU OLDUĞU ALAN VE BİRİMLER

SORUMLU OLDUĞU ORTAK ALANLAR

YILMAZ

KANTAR

(Mesai)

08.00-12.00

13.00-16.30

3.ve 4. KORİDOR

1) REHBERLİK ODASI (Her Gün)

2) 5.6.7.8.9.10.11. NO’lu.DERSLİKLER VE BİLGİSAYAR LAB.-2 (Her Gün)

3) 3. KORİDOR MERDİVENLERİ (Her Gün)

4) 3. Ve 4. KORİDOR YANGIN MERDİVENLERİ (Haftada Bir Gün)

1)   İNOVASYON MERKEZİ

2)   MUTFAK VE ATÖLYELER

3)  ARŞİV, KAZAN D.ÇATI KATI

4)   İZİNLİ PERSONELE AİT ALANLAR

NÖBETÇİ 

HİZMETLİ

OKUL ÖNÜ VE

(ANTRE) GİRİŞİ

OKUL ÖNÜ VE ANTRE GİRİŞİ (Her gün, Kirlendikçe;

Yağışlı Havalarda Gerektikçe)

NOT: Acil Durumlar İçin Her Gün Bir Destek Personeli Nöbetçi

          Olarak Görev Yapacaktır.

-YILMAZ

  KANTAR

-YAKUP

 BABAOĞLU

-NURİ YAŞAR

-İŞKUR 

 PERSONELİ

OKUL BAHÇESİ

OKUL BAHÇESİ

1) OKUL ÖNÜ BAHÇE SÜPÜRME (Haftada Bir Ve Yağmur Sonrası)

2) TÜM BAHÇE MINTIKA TEMİZLİĞİ  (HBD) :Haftada Bir Defa

3) ATÖLYE ÖNÜ VE OTO GARAJI: (Haftada Bir Ve Yağmur Sonrası)

4) KAR YAĞIŞINDA ÖĞRENCİ VE PERSONEL YOLU AÇILMASI..

5) OT BİÇME VE BAHÇE BAKIM İŞLERİ

6) TAŞIMA İŞLERİ (Kişi Başı 25 Kg. geçmeyecek)

7) ARŞİV TARAMASI

8) DİĞER İŞLER